مصرف یک عدد تخم مرغ در روز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است

22 مه 2017- بر طبق یافته های یک مطالعه ی جدید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف می کنند، پایین تر است.
نتایج این تحقیق که در مجله ی Heart منتشر شده است، به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند، مهم است. خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که از سبک زندگی سالم بر اساس خوردن غذاهای واقعی به جای غذاهای فرآوری شده و انجام فعالیت بدنی روزانه تبعیت می کنند، می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد.
هفته ی گذشته یک تیم استرالیایی اعلام کردند که تخم مرغ، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 افزایش نمی دهد و این شواهد جدید نیز از مزایای مصرف تخم مرغ برای سلامت افراد حمایت می کند.
در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه پکن در چین انجام شد، اطلاعات مربوط به بیش از 416000 نفر را بین سال های 2004 تا 2008 بررسی گردید.در مجموع 13.1 درصد از این افراد روزانه تخم مرغ مصرف می كردند، در حالی كه 9.1 درصد به ندرت تخم مرغ می خوردند.
نه سال پس از آن، محققان مجددا شرکت کنندگان را ارزیابی کرده و دریافتند خطر سکته مغزی و خطر مرگ به دلیل سکته مغزی، در کسانی که روزانه یک عدد تخم مرغ می خورند، به ترتیب 26 و 28 درصد پایین تر بود.
همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی (CVD) و مرگ و میر ناشی از  CVD، برای افرادی که روزانه تخم مرغ مصرف می کردند 18٪ کمتر بود.در میان افرادی که حدود پنج عدد تخم مرغ در هفته مصرف می کردند، عامل خطر ابتلا به بیماری قلبی 12 درصد کمتر از افرادی بود که حدود دو تخم مرغ در هفته می خوردند.
نویسندگان نوشتند: مطالعه ی حاضر بیانگر ارتباط بین میزان متوسط ​​مصرف تخم مرغ (تا یک تخم مرغ در روز) و یک رویداد قلبی کمتر است. شواهد علمی حاصل از این مطالعه از دستورالعمل های رژیم غذایی مربوط به مصرف تخم مرغ برای افراد بالغ سالم چینی حمایت می کند.
پروفسور Nita Forouhi، از گروه اپیدمیولوژی شورای پژوهش پزشکی دانشگاه کمبریج، با بیان این یافته ها، گفت: نتیجه ی اصلی این تحقیق که بر اساس مطالعه ی گسترده در چین جمع بندی شد، اینست که حداقل میزان مصرف تخم مرغ تا یک عدد در روز، با افزایش خطر بیماریهای قلبی و عروقی ارتباطی ندارد و در بهترین حالت مصرف تخم مرغ تا یک در روز حتی ممکن است مزایایی برای سلامتی بهمراه داشته باشد.
محققان بسیاری از رفتارهای رژیم غذایی و سایر رفتارهای بیماران را در تجزیه و تحلیل های خود مورد توجه قرار دادند، اما مهم است که تاکید کنیم که مصرف تخم مرغ بطور مجزا تعیین کننده ی خطرات سلامت نمی باشد، بلکه الگوهای غذایی سالم یا ناسالم همواره اهمیت دارند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/may/an-egg-a-day-linked-with-reduced-heart-disease-risk-92458201.html